
Deel 1,2,3,4 en 5 van het Dakarboek zijn geschreven. Dakar 2006 werd een succesverhaal! Na een rustig begin kwam Michel in zijn ritme en reed vervolgens naar een prima 40e plek in het eindklassement! Dakar 2007 ging met iets meer stof gepaard met enkele blessures (gescheurde kruisband en gebroken teen) wist hij de Marathonklasse 450cc te winnen 1e en 47e overall. Een prestatie die er mag wezen! De kunst van het “zo min mogelijk meemaken”, ofwel uit de problemen zien te blijven. Dakar 2008 had niet mogen zijn door bedreigingen tegen de organisatie, staan we hier dan met de VW Tarek buggy samen met Erik v Loon als navigator klaar voor de beste race ever. Dakar 2009 met een nog onvoldoende getestte Mc-Rae enduro aan de start, met de grote wil om de finish te halen en 2 onverwoestbare monteurs Stefan en Lex hebben we de 1e plek in de nieuwe T3 klasse binnen kunnen slepen. Dakar 2010 is hij als team-manager van het Vicking Team in een pers auto naar Zuid-Amerika geweest. (Buenos Aires -Chili- Buenos Aires)
Michel heeft in Dakar 2006 laten zien dat hij kan uitrijden. Het doel in Dakar 2007 was om de 40e plek te verbeteren! Maar dat ging mis bij een zandstorm in de 7e etappe, hij brak zijn grote teen en scheurde zijn voorste kruisband af. De rustdag kwam dus goed van pas! Met pijnstillers de tweede week uitgereden en toch nog blij met de 47e plek algemeen. Dakar 2009 39e algemeen met McRea-enduro, als WINNAAR in de T3 klasse.
De veel gestelde vraag wat is leuker, de motor of auto? Michel's antwoord; met de motor is het fysiek zwaarder en afzien, maar met de auto is het echt moeilijker om keuzes te maken in de duinen. Zeker als de duinen honderde meters hoog zijn.
Daarom is het een mooie uitdaging om nu als navigator in de Mc-Rae Enduro met Cor Hoek deel te nemen.
Sponsor worden? Neem dan contact met ons op!