Rally Berlijn-Breslau
=====
26 - 06 - 2005

Ter voorbereiding op de Dakar Rally heeft Michel zich aangemeld voor een andere monsterrit, Berlijn-Breslau. Hier volgt een korte samenvatting van dit evenement en Michel zijn eerste indrukken.

 

Voorafgaand aan de daadwerkelijke Rally was er een soort kennismakingsrit gold met het roadbook op het stuur. De proloog hield in een rondje door wat dorpjes van +/-15 km lengte. Niet al te gek gas gegeven want je wilt zeker niet als 1e verstrekken in de 1e etappe, dan moet je zelf alle routes bepalen en kun je dus geen sporen volgen. Dit niet al teveel "ge-gas-geef" leverde een 27e klassering op, wat weer de startplek de volgende dag zou zijn op de eerste dag van de Rally. Toen de echte start van de 1e etappe met een lengte van 70km, en wat denk je; vriend en vijand verast met een 7e plaats! Michel weet ook niet waar hij deze uitslag mee verdiend had, maar-ja gewoon cool blijven met het koppie.

 

De 2e etappe 38e  geworden, dit doordat hij een dikke 2 uur straftijd opliep omdat hij 1 checkpoint gemist had. Het laatste gedeelte van de rit was hij achter een snellere rijder blindelings aan gereden (verrassend??). Anders was hij in de uitslag op de 25e plaats gekomen. Niet te vergeten ook nog een "grote puzzelrit" gereden met een groep andere rijders. Allen waren ze de weg kwijt en zochten naar een goed verstopt pad,  je moet durven rechts of links te gaan, ook al is er geen pad. Als het roadbook het zegt moet je gewoon afslaan...

 

Na de 3e etappe 61e geworden. Goed gereden en lag steeds ongeveer op een 20e plek. Met nog 50km te gaan een checkpoint op het kompas zoeken en gevonden op 200m na.... Rijdt die gemotoriseerde padvinder een heide veldje over met wat water. Het werd iets dieper, dus plat liggen en open houden die gaskraan! Dat ging aardig goed, op de laatste 10 meter na, toen was een getunde jetski een beter vervoermiddel geweest. Hele Yamaha brommer 1 meter onder N.A.P. Na veel zweet en #@*%#!% dat ding boven water getakeld deed het blauwe monster het niet meer. Michel dacht einde oefening te hebben door een vastloper. Dit bleek mee te vallen alleen een aantal litertjes water teveel op plekken in de Yamaha waar dit normaal niet hoort te zitten. Uiteindelijk door de veegwagen opgepikt en 3 uur tijd verloren. Daarbovenop nog een een schouderklopje van nog eens 2 uur straftijd, maakte totaal 5 uur (shitterdeshit!).

 

De 4e etappe als 40e gefinished, probleem was alleen dat na 10 minuten zijn roadbook en KM-teller uitviel. Terug naar bivak gereden waar monteur Rene (alias "sleutel Otto") alles weer repareerde. Daarna gauw weer door en totaal zo ongeveer 25 min. tijd verloren. Daardoor kwam Michel door zijn vertraging reeds tussen de reeds gestarte auto's te rijden. Da's echt heel moeilijk en gevaarlijk door al dat stof en zo. Als je dan bijvoorbeeld voorbij een auto kan vergeet je weer te kijken waar je heen moet, en dan ga je dus flink zitten kloten. Nadat hij de auto's ingehaald had ging het eerste gedeelte wel aardig.

 

In de 5e etappe 10e geworden. Alles goed gegaan in een etappe van 360km. 40 min na de snelste binnengekomen was niet slecht.

 

Ook de 6e etappe ging niet geheel onverdienstelijk, met een 21e plek als resultaat. Het was een lange rit en aan het einde verprutste Michel een paar plaatsen door opkomende vermoeidheid (lag waarschijnlijk aan het bivak feest de avond ervoor!). Met een groep rijders bij elkaar gekomen en slecht genavigeerd. 500m voor de finish ("de KLOAR" in het achterhoeks) een dikke 15 min. geklooid en toen de finish aan de verkeerde kant binnen gekomen (Er had waarschijnlijk een Belg genavigeerd). Hierdoor dacht en zei de organisatie dat we allen checkpoint hadden gemist. Dit was naar de rijders hun mening niet waar, maar gingen toch een 10 min. terug om te zoeken.

 

De 7e etappe 13e geworden na 3 ronden van 28 km op een leopard-tank-oefenbaan. Dit dwars door de bossen met hele grote gaten, en dit alles 84km totaal. Was voor zo'n donkerblonde knul uit brabant best knap om de twee opvolgende rondjes helemaal zonder roadbook af te leggen!!!! Met nog 1 ronde te gaan stap Michel, the Vicking even op een van z'n wereldberoemde manieren van de brommer af. Voor smeuïge detail even checken bij sleutel Otto. Maar met een krom stuur, en een emmer vol trots toch nog de laatste 28km gereden en gehaald ook, eitje toch!

 

Conclusie van "ons menneke Michel";

 

"HEEL VEEL GELEERD. ZOALS NIET DOOR DE DIEPSTE PLASSEN RIJDEN EN DE GROOTSTE BLUB. WANT DAN STA JE ZEKER STIL EN DAT IS DAN WEER NIET STOER! NAVIGEREN GAAT EIGENLIJK BUITEN VERWACHTING HEEL GOED EN JA RIJDEN WORDT TOCH NOOIT IETS."

 

Bekijk hier de foto's van de Rally Berlijn-Breslau

 



» Ga terug
Foto's
=====
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail